Czynniki dodatkowe
Biorąc pod uwagę skalę zagrożenia przez gazy, należy brać również czynniki dodatkowe które mają wpływ na to czy dane zagrożenia w razie wypadku drogowego będzie większe czy może mniejsze. Do takich czynników zalicza się przede wszystkim:
- Ciężar gazu np. lekki wodór spowoduje niewielkie szkody, natomiast gdy ciężki LPG rozpłynie się po dużym obszarze powodując wielkie szkody
- Ukształtowanie terenu
- Kierunek wiatru – na początku wypadku z udziałem klasy 2 wiatr będzie czynnikiem negatywnym ponieważ będzie transportował gaz o dużym stężeniu przyczyniając się do zwiększenia zagrożenia. Natomiast na samym końcu akcji ratowniczej może być bardzo potrzebny ponieważ może szybciej przyczynić się do rozcieńczenia gazu w powietrzu poniżej niedozwolonych i niebezpiecznych stężeń w powietrzu
- Gęstość zaludnienia
- Pora dnia
- Jakość dróg oraz organizacja ruchu